השיקולים העיקריים בתהליך בניית אתר מסחר אלקטרוני

בניית אתר מסחר אלקטרוני

המסחר האלקטרוני היום מאוד פופולרי גם בישראל וגם ברחבי העולם. בעשור האחרון התחום חווה גידול בהיקף של מיליארדים וכיום מחזור העסקאות במסחר האלקטרוני בישראל עומד על למעלה מ-5 מיליון שקלים בשנה. עם הנתונים הללו אנו מבינים היטב מדוע יש ביקוש גדול עבור בניית אתר. יזמים רבים רוצים להקים חנויות מסחר אלקטרוניות או בעלי עסקים שיש להם חנות אחת או יותר מעוניינים להקים אתר חנות אלקטרונית כסניף נוסף שיפעל במרחב הדיגיטלי ויאפשר לאנשים לבצע הזמנה אונליין עם משלוח עד הבית ולבית העסק להרוויח קהל לקוחות נוסף ולהגדיל את המכירות מעבר לסניפים הפיזיים.

שיקולים בבניית אתר מסחר:

בניית אתר בכלל או בניית אתר מסחר בפרט היא משימה לבונה אתרים מקצועי ומנוסה שידע לקחת את האפיון של אתר העסק שלכם, לבצע מחקר מתחרים, מחקר מילות מפתח ואפיון מסודר לאתר שיקדם את המטרות והאני מאמין שלכם. האתר צריך להיראות מקצועי, לספק חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר וכמובן לאפשר רכישה מאובטחת, נוחה ובטוחה לגולשים. אלו הם כמה מהשיקולים העיקריים בבניית אתר מסחר:

  • נוחות וחוויית משתמש – כאשר אנשים עומדים להוציא כסף מהכיס הם ירצו לעשות זאת באתר שיהיה להם נוח לנווט בו, למצוא את המוצרים שהם צריכים ושיהיה להם נוח לבצע את ההזמנה, את התשלום וכו’. חוויית משתמש זה עולם ומלואו ואי אפשר לפרט על זה ב2 משפטים אולם כדאי לקרוא על זה מאמר נפרד ולראות כיצד לשפר את חוויית המשתמש באתר המסחר שלכם.
  • אמינות ויצירת קשר – ספקו ללקוחות מגוון אפשרויות ליצירת קשר עם החברה. כדי שהוא ירכוש מכם מוצרים הלקוח ירצה לדעת שיש “אבא ואימא” לאתר, שיש לו למי לפנות במידה והוא צריך שירות לקוחות וכו’.
  • שקיפות ודיוק – הכוונה כאן היא שתמונות המוצרים יהיו ברורות ולא ערוכות. שהנתונים שאנו מפרסמים על המוצר יהיו נכונים מבחינת גודל, מידה, צבעים וכו’. לא להטעות את הצרכן ולשמור על שקיפות ואמינות.
  • התאמה למובייל – כל אתר מסחר אלקטרוני חשוב שיותאם למובייל. מלבד העובדה שזה חשוב לצורך קידום אורגני בגוגל הרי שחצי מהגולשים באינטרנט עושים זאת באמצעות הסמארטפון ואתם בהחלט לא רוצים להפסיד חצי מהגולשים המגיעים לאתר שלכם.
  • אבטחת מידע מוגברת – היכן שהלקוחות צריכים לשים את כרטיס האשראי שלהם צריך להציג להם אתר מאובטח עם אפשרות תשלום מאובטחת גם כן.
  • בניית מועדון לקוחות – כדאי לשלב אפשרות הרשמה לתפוצה ולבנות מועדון לקוחות דיגיטלי לקידום עתידי של מבצעים, עדכונים וכו’.

מה צריכה לספק לנו פלטפורמת מסחר אלקטרוני?

פלטפורמת מסחר אלקטרוני היא למעשה המערכת המרכזת את כל מה שאנו צריכים מבחינת פתרונות ניהול החנות הווירטואלית שלנו. מלבד החזית של האתר המוצגת לגולשים ומאפשרת להם לגלוש באתר, לחפש מוצרים, לבצע סינונים וכמובן לבצע הזמנה אונליין – הפלטפורמה הכוללת אמורה לספק לנו גם את האפשרות לניהול מלאי, ניהול עמודי המוצר, ניהול הלקוחות שלכם, קבלת דוחות ומעקבים שונים, התקנת תוספים לשדרוג החנות או ניהול החנות, תוספים לאנליטיקס או קידום אורגני ועוד.

גלילה למעלה דילוג לתוכן